Pagina's

zondag 29 april 2018

ATC - Bee happy

Vandaag laat ik ATC kaartjes zien, de serie "Bee happy".


Het was alweer een tijdje geleden dat ik ATC's gemaakt had, maar ik kreeg onlangs inspiratie door het zien van deze video op het YouTube kanaal van Noor!Design. In de video worden vlinders gebruikt, maar omdat ik daar (nog) geen stansmal van heb, heb ik een bij gebruikt weer eens wat anders. Ik heb de bijtjes wel een mond gegeven (van de kikker), vond ik leuker staan.  Het leuke van het maken van ATC kaartjes is dat je zo ook wat verschillende technieken uit kan proberen en restjes papier opmaakt. De bij heb ik gestanst van aquarelpapier en bewerkt met Distress Ink en daarna met embossingpoeder (clear). Dit geeft een beetje een glansend resultaat (wellicht niet helemaal duidelijk te zien op de foto). De achtergrond is gemaakt van aquarelpapier bewerkt met structuurpasta, Distress Ink en water zoals in het filmpje is te zien. Ook nog een spetters gemaakt. De tekst heb ik gestempeld met VersaMagic(wit) en voorzien van een laagje embossingpoeder. De kaartjes afgewerkt met glittersteentjes en een doodle-randje. En klaar zijn je kaartjes. Weer eens leuk om te doen, wellicht volgen er binnenkort meer.


Gebruikte materialen:
  • Kaartkarton zwart
  • Aquarelpapier
  • Vellum
  • Mini-stencil THMS002
  • Collectable COL1356 "Eline's Bee & Ladybird"
  • PL6501 "ATC/Pocket Letter Stencil"
  • Distress Ink Musterd Seed, Black Soot
  • Glittersteentjes
  • Clear embossingpoeder



Knutselgroetjes,


1 opmerking: